Kaak- en aangezichtspijn

Ervaart u pijnklachten bij of rondom het kaakgewricht? Of heeft u last van aangezichtspijn? Perineurale injectietherapie is een laagdrempelige behandelmethode voor pijnklachten bij kaak- en aangezichtspijn.

Kaakpijn

aangezichtspijn

Er wordt vaak gezegd dat de oorzaak van aangezichtspijn onbekend is of dat er een gezichtszenuw bekneld is. Dit kan het geval zijn, maar de ervaring is dat perineurale injectietherapie de pijnklachten meestal goed kan verminderen. De pijnklachten worden dan veroorzaakt door de kleine zenuwtakjes net onder de huid in het gelaat. Het is dus zeker aan te raden om voor uw ribklachten perineurale injectietherapie te proberen. Het doel van perineurale injectietherapie bij aangezichtspijn is het herstellen van de geïrriteerde zenuwtakjes in het gelaat, waardoor de pijnklachten verminderen.

Aangezichtspijn

kaakpijn

Pijnklachten in het kaakgebied worden veroorzaakt door de kleine zenuwtakjes net onder de huid in dit gebied. Vaak wordt gedacht dat de pijn wordt veroozaakt door een te hoge spierspanning (of triggerpoints) in de kaakspieren of kauwspieren. Deels is dit juist, want deze spieren hebben vaak ook een hogere spierspanning, maar dit veroorzaakt niet de pijn. De hogere spierspanning is een beschermende reactie op de geïrriteerde zenuwtakjes in dit gebied. En deze spierspanning zal, als bijkomend effect, dan ook altijd verminderen tijdens de behandeling met perineurale injectietherapie. Het doel van perineurale injectietherapie bij kaakpijn is het herstellen van de geïrriteerde zenuwtakjes in het kaakgebied, waardoor de pijnklachten verminderen.