Fibromyalgie en CRPS

Heeft u fibromyalgie? Of heeft u pijnklachten die horen bij CRPS of dystrofie? Perineurale injectietherapie is een laagdrempelige behandelmethode voor pijnklachten bij fibromyalgie en CRPS/dystrofie.

Fibromyalgie

fibromyalgie

Altijd en overal pijn, dat zal iemand met fibromyalgie herkennen. Artsen en therapeuten kunnen meestal geen goede verklaring geven voor de pijn. De pijn belemmert in grote mate het dagelijks leven van iemand. Door de vaak grote hoeveelheid aan pijnklachten, is het nodig om in overleg te kijken naar de mogelijkheden en eventueel een persoonlijk behandeltraject op te stellen. Neem contact op om te kijken wat perineurale injectietherapie in uw geval kan betekenen. Perineurale injectietherapie kan ook ondersteuning bieden tijdens een revalidatietraject.

CRPS of dystrofie

crps of dystrofie

Complex regionaal pijnsyndroom (CRPS), voorheen posttraumatische of Südeckse dystrofie genoemd, is een chronische pijnaandoening die vaak ontstaat na een letsel zoals een botbreuk of kneuzing en treedt meestal op in de ledematen. Normaal gezien geneest het letsel en verdwijnen pijnklachten, echter bij patiënten met CRPS zijn de pijnklachten vele malen erger en/of duren langer dan je normaal zou verwachten bij een dergelijke verwonding. Dit komt omdat de kleine zenuwtakjes in dit gebied dermate geïrriteerd zijn, dat extreme (pijn)klachten kunnen ontstaan. Ook is er vaak een verschil in kleur en temperatuur waar te nemen in vergelijking met een gezonde ledemaat. Perineurale injectietherapie richt zich op deze geïrriteerde zenuwtakjes, waardoor deze kunnen herstellen en de (pijn)klachten verminderen. Door de grote mate van irritatie, is dit een intensief traject.