Elleboog- en onderarmklachten

Heeft u last van een tenniselleboog of golferselleboog? Of doet uw onderarm pijn op bepaalde plekken?Perineurale injectietherapie is een laagdrempelige behandelmethode voor elleboog- en onderarmklachten.

Tenniselleboog

epicondylitis lateralis (tenniselleboog)

De buitenzijde van de elleboog is een aanhechtingspunt voor meerdere onderarmspieren (de 'onderarmstrekkers' of extensoren). Bij pijnklachten aan de buitenzijde van de elleboog wordt vaak gedacht dat deze peesaanhechtingen van de onderarmspieren overbelast en geïrriteerd zijn. Door de hoge spierspanning (of triggerpoints) in de onderarmspieren wordt dit bevestigd, maar vaker is de oorzaak de kleine zenuwtakjes in dit gebied. De hogere spierspanning van de onderarmspieren is een beschermende reactie op de geïrriteerde zenuwtakjes in dit gebied. En deze spierspanning zal, als bijkomend effect, dan ook altijd verminderen tijdens de behandeling met perineurale injectietherapie. Het doel van perineurale injectietherapie bij pijnklachten aan de buitenzijde van de elleboog, is het herstellen van de geïrriteerde zenuwtakjes in dit gebied, waardoor de pijnklachten verminderen.

Golferselleboog

epicondylitis medialis (Golferselleboog)

De binnenzijde van de elleboog is een aanhechtingspunt voor meerdere onderarmspieren (de 'onderarmbuigers' of flexoren). Bij pijnklachten aan de binnenzijde van de elleboog wordt vaak gedacht dat deze peesaanhechtingen van de onderarmspieren overbelast en geïrriteerd zijn. Door de hoge spierspanning (of triggerpoints) in de onderarmspieren wordt dit bevestigd, maar vaker is de oorzaak de kleine zenuwtakjes in dit gebied. De hogere spierspanning van de onderarmspieren is een beschermende reactie op de geïrriteerde zenuwtakjes in dit gebied. En deze spierspanning zal, als bijkomend effect, dan ook altijd verminderen tijdens de behandeling met perineurale injectietherapie. Het doel van perineurale injectietherapie bij pijnklachten aan de binnenzijde van de elleboog, is het herstellen van de geïrriteerde zenuwtakjes in dit gebied, waardoor de pijnklachten verminderen.