Bil- en stuitklachten

Heeft u last van pijnklachten rond het SI-gewricht of het stuitje? Perineurale injectietherapie is een laagdrempelige behandelmethode voor bil- en stuitklachten.

SI-gewrichtspijn

pijn rond het si-gewricht

Pijnklachten rond het SI-gewricht worden veroorzaakt door de kleine zenuwtakjes net onder de huid in dit gebied. Vaak denkt men dat het SI-gewricht zelf de boosdoener is of dat er sprake is van een te hoge spierspanning (of triggerpoints) in de spieren rondom het SI-gewricht. Als het 'kraken' van het SI-gewricht dan niet helpt of steeds opnieuw gedaan moet worden, omdat dit de pijnklachten slechts tijdelijk verlicht, dan is het aan te raden om perineurale injectietherapie te proberen. Het doel van perineurale injectietherapie bij pijnklachten rond het SI-gewricht, is het herstellen van de geïrriteerde zenuwtakjes in dit gebied, waardoor de pijnklachten verminderen.

Ook pijnklachten als gevolg van (zwangerschapsgerelateerde) bekkeninstabiliteit komen veel voor en worden vaak gerelateerd aan pijnklachten rond het SI-gewricht. Als de zenuwtakjes (tijdelijk) te veel zijn opgerekt, dan raken ze ook geïrriteerd. Als het lichaam dit niet meer zelf kan oplossen, dan ontstaan aanhoudende en langdurige pijnklachten. Deze pijnklachten zijn goed te behandelen met perineurale injectietherapie.

Stuitpijn

stuitpijn

Vaak ontstaat stuitpijn na een val op het stuitje. Het weefsel raakt bij zo'n val beschadigd, maar het lichaam herstelt deze schade binnen een aantal weken ook weer. Bij aanhoudende pijnklachten rondom het stuitje, blijven de zenuwtakjes in dit gebied geïrriteerd. Hierdoor blijven de pijnklachten bestaan. Perineurale injectietherapie richt zich op deze geïrriteerde zenuwtakjes, zodat de pijnklachten verminderen.